سوابق کاری: 1. 7 سال کار در مراکز محیطی 2. 5 سال مسئول واحد بهداشت محیط 3. 5 سال مسئول واحد طرح گسترش
شرح وظایف واحد گسترش:
تدوین برنامه پایشهای فصلی واحدهای تحت پوشش نظارت، پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی واحدهای تحت پوشش (مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاههای سلامت و خانههای بهداشت).
جمعبندی گزارش پایشهای انجام شده از واحدهای ستادی و ارسال به واحدهای تحت پوشش پیگیری پسخوراند پایشهای انجام شده از واحدهای تحت پوشش و ارسال به واحدهای ستادی.
مانیتورینگ روزانه و تحلیل پایشها جهت بررسی میزان اثربخشی پایشها و برطرف کردن مشکلات موجود.
برگزاری کمیته پایش.
تدوین عملکردهای فصلی، سالیانه و مقایسهای.
تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی.
استخراج اطلاعات جمعیتی و آمار عملکردی جهت محاسبه شاخصهای بهداشتی، تعیین نیازها و اولویتهای بهداشتی.
راه اندازی واحدهای بهداشتی(بازدید از فضاهای معرفی شده توسط پیمانکاران جهت تطبیق با استانداردهای فضای فیزیکی).
تعمیر و تجهیز واحدهای بهداشتی.
انجام مکاتبات پروژههای عمرانی.
محاسبه حقوق و پرداخت مبتنی بر عملکرد تیم سلامت پزشک خانواده روستایی بر اساس آخرین دستورالعملهای ارسالی.
تنظیم قرارداد بیمه روستایی با تیم سلامت پزشک خانواده روستایی.
استقرار تیم سلامت پزشک خانواده روستایی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی.
نظارت بر عملکرد تیم سلامت پزشک خانواده روستایی.
تشکیل کمیته بیمه روستایی و کارگاههای دستورالعمل پزشک خانواده روستایی.
تنظیم قرارداد با مراکز پاراکلینیک و داروخانهها جهت افراد تحت پوشش طرح پزشک خانواده روستایی.
ارتقا سطح آگاهی بهورزان خانههای بهداشت.
نظارت بر عملکرد بهورزان.
برگزاری آزمونهای جامع بهورزی در پایان هر سال برای تیم سلامت.
نیازسنجی آموزشی تیم سلامت و تشکیل کمیتههای بازآموزی تیم سلامت.
برگزاری کلاسهای بازآموزی.
برگزاری آزمونهای آنلاین جهت تمدید دورههای آموزشی.
برگزاری آموزش و آزمونهای بدو خدمت تیم سلامت.
نظارت بر اجرای جذب و آموزش رابطین سلامت.
برگزاری کمیته رابطین.
تقدیر از داوطلبان سلامت فعال در جشنهای رابطین.
انتخاب مربی و رابط نمونه سالیانه.
جلب مشارکتهای خیرین.
بررسی و به روز نمودن تشکیلات و طرح گسترش.
جذب نیروهای رسمی، طرحی، قراردادی و خرید خدمت.
نظارت مستمر بر توزیع و تعیین محل خدمت مشمولین طرح.
مدیریت اطلاعات نیروی انسانی.
نظارت بر فعالیت نیروی انسانی مراکز ارائه خدمات در قالب شرح وظایف مربوطه.
بررسی و تجزیه و تحلیل متناسب با بار مراجعه برای دریافت خدمات بهداشتی یا پرسنل مورد نیاز.
برآورد نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تحت پوشش براساس ضوابط گسترش و اعلام به معاونت بهداشت.
جمعآوری اطلاعات آماری مورد نیاز در زمینه اشتغال نیروهای مختلف بهداشتی.
پیگیری تامین نیروی انسانی مورد نیاز.
نگهداری اطلاعات نیروی انسانی طبق آخرین تغییرات و جابهجایی در واحدها.
پیشبینی نیاز مراکز به نیروی انسانی با توجه به طرحهای توسعه و راه اندازی مراکز جدید.
اعلام نظر در خصوص انتقال و ماموریت نیروها.
بروزرسانی اطلاعات ساختاری سامانه سینا.
ایجاد کاربری برای نیروهای واحدهای تحت پوشش.
بررسی و برطرف کردن مشکلات سامانه سیب.
گزارش مشکلات سامانه سیب به معاونت بهداشت.
برگزاری کلاسهای آموزش سامانه سیب.
رسیدگی به شکایات در خصوص مغایرتهای ثبت واکسن.
استخراج آمار جهت تحلیل وضعیت موجود.
استخراج عملکرد نیروها جهت پرداختهای مبتنی بر عملکرد و پرداختهای بخش خصوصی.