رزومه مسئول واحد طرح و گسترش

مهندس ابراهیم اخگر

سوابق تحصیلی: کارشناس بهداشت محیط

تاریخ استخدام: 1387

سوابق کاری:
1.
7 سال کار در مراکز محیطی
2. 5 سال  مسئول واحد بهداشت محیط
3. 5 سال مسئول واحد طرح گسترش 



شرح وظایف واحد گسترش:

  • تدوین برنامه پایش‌های فصلی واحدهای تحت پوشش نظارت، پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی واحدهای تحت پوشش (مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت).

  • جمع‌بندی گزارش پایش‌های انجام شده از واحدهای ستادی و ارسال به واحدهای تحت پوشش پیگیری پسخوراند پایش‌های انجام شده از واحدهای تحت پوشش و ارسال به واحدهای ستادی.

  • مانیتورینگ روزانه و تحلیل پایش‌ها جهت بررسی میزان اثربخشی پایش‌ها و برطرف کردن مشکلات موجود.

  • برگزاری کمیته پایش.

  • تدوین عملکردهای فصلی، سالیانه و مقایسه‌ای.

  • تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی.

  • استخراج اطلاعات جمعیتی و آمار عملکردی جهت محاسبه شاخص‌های بهداشتی، تعیین نیازها و اولویت‌های بهداشتی.

  • راه اندازی واحدهای بهداشتی(بازدید از فضاهای معرفی شده توسط پیمانکاران جهت تطبیق با استانداردهای فضای فیزیکی).

  • تعمیر و تجهیز واحدهای بهداشتی.

  • انجام مکاتبات پروژه‌های عمرانی.

  • محاسبه حقوق و پرداخت مبتنی بر عملکرد تیم سلامت پزشک خانواده روستایی بر اساس آخرین دستورالعمل‌های ارسالی.

  • تنظیم قرارداد بیمه روستایی با تیم سلامت پزشک خانواده روستایی.

  • استقرار تیم سلامت پزشک خانواده روستایی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی.

  • نظارت بر عملکرد تیم سلامت پزشک خانواده روستایی.

  • تشکیل کمیته بیمه روستایی و کارگاه‌های دستورالعمل پزشک خانواده روستایی.

  • تنظیم قرارداد با مراکز پاراکلینیک و داروخانه‌ها جهت افراد تحت پوشش طرح پزشک خانواده روستایی.

  • ارتقا سطح آگاهی بهورزان خانه‌های بهداشت.

  • نظارت بر عملکرد بهورزان.

  • برگزاری آزمون‌های جامع بهورزی در پایان هر سال برای تیم سلامت.

  • نیازسنجی آموزشی تیم سلامت و تشکیل کمیته‌های بازآموزی تیم سلامت.

  • برگزاری کلاس‌های بازآموزی.

  • برگزاری آزمون‌های آنلاین جهت تمدید دوره‌های آموزشی.

  • برگزاری آموزش و آزمون‌های  بدو خدمت تیم سلامت.

  • نظارت بر اجرای جذب و آموزش رابطین سلامت.

  • برگزاری کمیته رابطین.

  • تقدیر از داوطلبان سلامت فعال در جشن‌های رابطین.

  • انتخاب مربی و رابط نمونه سالیانه.

  • جلب مشارکت‌های خیرین.

  • بررسی و به روز نمودن تشکیلات و طرح گسترش.

  • جذب نیروهای رسمی، طرحی، قراردادی و خرید خدمت.

  • نظارت مستمر بر توزیع و تعیین محل خدمت مشمولین طرح.

  • مدیریت اطلاعات نیروی انسانی.

  • نظارت بر فعالیت نیروی انسانی مراکز ارائه خدمات در قالب شرح وظایف مربوطه.

  • بررسی و تجزیه و تحلیل متناسب با بار مراجعه برای دریافت خدمات بهداشتی یا پرسنل مورد نیاز.

  • برآورد نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تحت پوشش براساس ضوابط گسترش و اعلام به معاونت بهداشت.

  • جمع‌آوری اطلاعات آماری مورد نیاز در زمینه اشتغال نیروهای مختلف بهداشتی.

  • پیگیری تامین نیروی انسانی مورد نیاز.

  • نگهداری اطلاعات نیروی انسانی طبق آخرین تغییرات و جابه‌جایی در واحدها.

  • پیش‌بینی نیاز مراکز به نیروی انسانی با توجه به طرح‌های توسعه و راه اندازی مراکز جدید.

  • اعلام نظر در خصوص انتقال و ماموریت نیروها.

  • بروزرسانی اطلاعات ساختاری سامانه سینا.

  • ایجاد کاربری برای نیروهای واحدهای تحت پوشش.

  • بررسی و برطرف کردن مشکلات سامانه سیب.

  • گزارش مشکلات سامانه سیب به معاونت بهداشت.

  • برگزاری کلاس‌های آموزش سامانه سیب.

  • رسیدگی به شکایات در خصوص مغایرت‌های ثبت واکسن.

  • استخراج آمار جهت تحلیل وضعیت موجود.

  • استخراج عملکرد نیروها جهت پرداخت‌های مبتنی بر عملکرد و پرداخت‌های بخش خصوصی.

  • برگزاری استعلام بها و تمدید قرارداد با بخش خصوصی.

  • صدور اخطار برای واحدهایی که عملکرد ضعیف دارند.

  • نظارت براجرای مفاد قراردادهای بخش خصوصی.

سامانه های دانشگاه